قسم الخدمة المتمركز حول المريض بالمستشفى | يتم تعريف المستشفيات على أنها أقسام خدمية في قسم الأقسام التجارية. يتميز قطاع الخدمات بحقيقة أن هذه الإدارات - بخلاف المؤسسات التجارية- لكي يكونوا مربحين ، يجب عليهم تحديد مصالحهم بما يخدم مصالح المجتمع ، وعندها فقط سيرتبط قطاع الخدمات بالربحية المستدامة..
مدیران بیمارستان در اداره بیمارستان با چالشهایی بیش از سایر بخشهای خدمات روبهرو هستند چرا که در بیمارستان، دریافتکننده خدمت از یکسو آسیبدیده و بیمار است و دریافت خدمت خواسته او نبوده، بلکه به ناچار و با ناخشنودی مراجعه کرده است و از سوی دیگر اکثریت بیماران و همراهان آنها هیچ اطلاع درستی از زحماتی که ارائهدهندگان خدمت در طول سالهای متمادی برای کسب تواناهایی لازم متحمل شدهاند، ندارند و این دو موضوع باعث میشود به هزینههای درمان خود به چشم یک هزینه زائد بنگرند و از پرداخت آن ناخشنود باشند.
هدف هر بیمارستانی باید در مرحله اول برآورده کردن نیاز بیمار باشد و در مرحله دوم ارتقاء حرفهای و شغلی تمامی کارکنان در هر سطحی و سود دهی به عنوان سومین هدف بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد.
عندما يتعلق الأمر باحتياجات المريض ، فإنه لا يعني فقط الاحتياجات الطبية ، بل يشمل أيضًا الدعم النفسي والعائلي وأحيانًا ماديًا للمرضى ، ويجب أن تكون المستشفيات قادرة على تقديم الخدمات في هذه الحالات من خلال إشراك المتبرعين في شكل وحدات مساعدة..
البته پرواضح است بیمارستانها به تنهایی نمیتوانند پایهگذار و ارائه دهنده سیستم درمانی بیمار محور باشند و در این راستا همراهی تمامی مراجع قانونگذار و فعال در عرصه سلامت از جمله سازمانهای بیمهگر و حتی همراهان بیماران لازم و ضروری است و باید دیدگاههای تمام متولیان امر از هزینه نگر بودن به بیمار محوری تغییر نماید و باید الویت اول منافع بیمار و نه کاهش هزینههای درمانی در نظر گرفته شود و در این راستا به هر بیمار به عنوان یک انسان نگریسته شود نه مجموعهای از افراد و دادههای آماری که میتواند منجر به این دیدگاه گردد که صرف هزینه برای بیماران به عنوان هزینه سرباری جامعه محسوب شده و سیاستگذاران را به این سو سوق دهد که باید به جای افزایش کیفیت خدمات درمانی برای برآورده کردن نیاز بیمار، به دنبال کاهش هزینههای درمانی باشند.
امروز دیگر هدف بیمارستانها فقط بهبودی بیمار نیست و باید تلاش مدیران بر این باشد که بیمار با خاطرهای خوش بیمارستان را ترک نماید. والحقيقة أنه على الرغم من كل الإجراءات والجهود ، قد لا يستعيد بعض المرضى صحتهم أو حتى يعانون من مضاعفات غير متوقعة أو يموتون في المستشفى ، وخاصة في هذه الحالات ، يمكن أن تكون ذكرى الخدمات الجيدة والمحترمة مطمئنة. كن الناجين.
سلسلة من المقالات المخصصة للأطباء والقانون بقلم الدكتورة بوريا عديلي ، أخصائية الأشعة وخريجة الإدارة الإستراتيجية
انظر أيضا هذه الملاحظة في بالينا .
الأطباء وقاعدة بيانات أخبار القانون
قناة الأطباء والقانون برقية
@pezeshkanghanon
تواصل معنا على Telegram و Instagram و Twitter
@PhysicianAndLaw
تعليقات المستخدم