


يوصي الباحثون بتناول نصف كوب من الجوز يوميًا للمساعدة في الحفاظ على صحة الجهاز الهضمي وتقليل مخاطر الإصابة بالسرطان..
استهلاك الجوز يحمي الجهاز الهضمي عن طريق زيادة كمية بكتيريا البروبيوتيك المعوية وتقليل مخاطر الإصابة بأمراض القلب والدماغ وكذلك السرطان..
یافته های بدست آمده از مطالعات حیوانی نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از گردو موجب تغییر شکل جامعه میکروب های روده شده و موجب افزایش قابل توجه باکتری های سودمند روده می شود.
به گفته محققان، گردو همچون یک پروبیوتیک عمل کرده و به تغذیه و رشد باکتری های که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارند کمک می کند.
«لاری بایرلی»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، در این باره می گوید: «سلامت روده ها با سلامت کل بدن مرتبط است. مطالعه ما نشان می دهد که گردو موجب تغییراتی در روده می شود و همین مسئله می تواند علت سایر فواید این خوراکی نظیر سلامت قلب و مغز باشد.»
وی در ادامه می افزاید: «مصرف گردو با فواید متعددی از جمله کاهش ریسک بیماری قلبی و سرطان هم مرتبط است.»
به گفته محققان، احتمالا اجزای بیواکتیو گردو از فاکتورهای دخیل در ایجاد این فواید هستند.
تعليقات المستخدم